As in “Progetto Under 25” [The Under 25 Project], for “Mouse to Mouse” – a series published by Mondadori in 1988 – Tondelli’s place was in editorial direction, in the role of “authoritative” reader. In fact, he emphasised, “As a reader – and in the final analysis “Under 25″ is a work of applied reading – enthusiasm is fundamental”.
The idea solidified into a series of volumes – with an identifying logo drawn by the artist Luis Frangella and the caption “texts chosen by Pier Vittorio Tondelli” – published by Mondadori in the spring of 1988.
Tondelli thought of it like this, ” ‘Mouse to Mouse’ is the name of an editorial ‘group’ rather than a ‘series’ with very precise literary characteristics. ‘Mouse to Mouse’ would rather explore those cultural territories not immediately ascribed to literature and its practices, those non-marginal and non-emergent places in society. Therefore it looks for narration in the worlds of fashion, publicity, figurative art, show business, rock music … ‘Mouse to Mouse’ favours young authors and offers itself as an agile instrument in the hands of talented newcomers. ‘Mouse to Mouse’ wants narratives that express the changes in writing and society. It wants to account for ; how the pleasure of literature is spreading amongst the young and the emergent ; and how writing is a vital practice for them in their search for truth”.
The first and only titles published were “Fotomodella” [Fashion Model] by Elisabetta Valentini and “Hotel Oasis” by Gianni De Martino. The program designed by Tondelli had been much vaster and had foreseen a volume by Paolo Landi on snobbery and fashion (put out later on by Lupetti & C. in 1991, entitled “Lo snobismo di massa” [Snobbery of the Masses], with an introduction by Tondelli).
And again, as the writer had noted, “In the future, if the reader acceptance and critical acclaim should be favourable, we could see the career launching of several twenty-year-olds already chosen for the “Under 25” anthology. And also, a Mouse/Christmas-gift-book of exotic stories by the painter Luigi Ontani with a layout similar to Blake’s (or a bit like Tolkein’s), naturally in the post-modern sense.
-
Articoli recenti
Commenti recenti
- gianni su Melchiorre Gerbino condannato per diffamazione
- Andrea su Rilke / Herbst
- Ti Comunico su Melchiorre Gerbino condannato per diffamazione
- Ti Comunico su Melchiorre Gerbino condannato per diffamazione
- Ti Comunico su Melchiorre Gerbino condannato per diffamazione
Archivi
- Luglio 2024
- Settembre 2023
- Febbraio 2023
- Aprile 2022
- Febbraio 2022
- Gennaio 2022
- Ottobre 2021
- Giugno 2021
- Dicembre 2020
- Settembre 2020
- Luglio 2019
- Gennaio 2017
- Luglio 2015
- Ottobre 2012
- Marzo 2012
- Luglio 2011
- Giugno 2011
- Marzo 2011
- Settembre 2010
- Agosto 2010
- Luglio 2010
- Giugno 2010
- Maggio 2010
- Aprile 2010
- Marzo 2010
- Febbraio 2010
- Gennaio 2010
- Dicembre 2009
- Novembre 2009
- Ottobre 2009
- Settembre 2009
- Agosto 2009
- Luglio 2009
- Giugno 2009
- Maggio 2009
- Aprile 2009
- Marzo 2009
- Febbraio 2009
- Gennaio 2009
- Dicembre 2008
- Novembre 2008
- Ottobre 2008
- Settembre 2008
- Agosto 2008
- Luglio 2008
- Giugno 2008
- Maggio 2008
- Aprile 2008
- Marzo 2008
- Febbraio 2008
- Gennaio 2008
- Dicembre 2007
- Novembre 2007
- Ottobre 2007
- Settembre 2007
- Agosto 2007
- Luglio 2007
- Giugno 2007
- Maggio 2007
- Aprile 2007
- Marzo 2007
- Febbraio 2007
- Gennaio 2007
- Dicembre 2006
- Novembre 2006
- Ottobre 2006
- Settembre 2006
- Agosto 2006
- Luglio 2006
- Giugno 2006
- Maggio 2006
- Aprile 2006
- Marzo 2006
- Febbraio 2006
- Gennaio 2006
- Dicembre 2005
- Novembre 2005
- Ottobre 2005
- Settembre 2005
- Agosto 2005
- Luglio 2005
- Giugno 2005
- Maggio 2005
- Aprile 2005
- Marzo 2005
- Febbraio 2005
- Gennaio 2005
- Dicembre 2004
- Novembre 2004
- Ottobre 2004
- Settembre 2004
- Agosto 2004
- Luglio 2004
- Giugno 2004
- Maggio 2004
- Aprile 2004
- Marzo 2004
- Luglio 2003
- Maggio 2003
- Aprile 2003
Categorie
Meta